سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/1/11
8:39 ص

خرید وسایل عروس و داماد

این روزها بازار عروسی بسیار گرم است و زوج های جوان بسیاری در تب و تاب خرید عروسی هستند و از آن جا که خرید برای خانم ها بسیار جذاب و دلچسب می باشد مخصوصا اگر خرید عروسی باشد بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب لیست خرید مراسم عروسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با دلهره ی فراموش کردن اقلام مورد نیازتان خرید لذت بخش عروسی برایتان تلخ و ملال آور نگردد. یکی از رسومات قبل از ازدواج در ایران خرید یکسری وسایل برای عروس و داماد می باشد که در این خرید خانواده عروس برای داماد و خانواده داماد برای عروس وسایل مورد نیاز را خریداری می کنند.

همانطور که مستحضر هستید اکثرا در این خرید خانواده ها ( مادر و خواهران عروس و داماد ) همراه شما خواهند بود چنانچه لیست اقلام مورد نیاز خود را همراه داشته باشید نه تنها دچار سردرگمی نخواهید شد بلکه یک خرید و یا حتی بتوان گفت یک تفریح دلچسب و به یاد کاندنی خواهید داشت که سالیان سال در ذهن شما باقی خواهد ماند.

در ابتدا لیست کاملی از وسایلی که قبل از مراسم عروسی بایستی تهیه شوند در اختیارتان قرار می دهیم و سپس به صورت جداگانه در رابطه با برخی از وسایل توضیحاتی را خدمت شما ارائه خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که خرید تمام وسایل ذکر شده در ذیل از واجبات خرید عروسی نیست. شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود برخی را انتخاب و خریداری کنید. توصیه می کنیم وسایل مورد نیاز خود را از بین لیستی که در ادامه قرار خواهیم داد برگزینید و در برگه ای یادداشت کنید و لیست تهیه شده را هنگام خرید همراه خود داشته باشید.

لیست خرید عروسی

  • چمدان عروس 

چادر نماز – سجاده

مانتو – شلوار – روسری

کیف – کفش

پیراهن

لباس راختی

لباس زیر – جوراب

لباس خواب

ست حوله

دمپایی رو فرشی

کیف پول

  • چمدان داماد

سجاده

کت و شلوار – پیراهن – کراوات

کفش

کیف پول- کمربند

پیراهن و شلوار تک

لباس راحتی

جوراب – لباس زیر

ست حوله

دمپایی رو فرشی

  • لوازم آرایش عروس

صندوقچه ( جعبه ) لوازم آرایش

سشوار – برس – اتو مو – بابلیس

ژل مو – تافت

آینه کوچک

اپیلیدی

کرم پودر – کرم مرطوب کننده

پن کیک

ست مانیکور – لاک ناخن

خط چشم

رژ لب – خط لب

سایه چشم

ریمل – فر مژه

رژگونه

مداد ابرو – مداد چشم

ناخن گیر

ادکلن

  • لوازم آرایش داماد

صندوقچه ( جعبه ) لوازم آرایش

کیف اصلاح ( به همراه وسایل داخل آن )

سشوار – برس

ژل مو – تافت

ناخن گیر

ست افتر شیو

ادکلن

  • وسایل حمام عروس و داماد

صابون

شامپو – شامپو بدن – شامپو نرم کننده

لیف – کیسه – سفیدآب – سنگ پا

ژیلت

  • سایر وسایل عروس و داماد

آینه و شمعدان

طلای عروس

ست ساعت عروس و داماد

خلعتی – جای خلعتی

گوسفند قربانی

خرید آینه و شمعدان 

اکثر خانواده های ایرانی برای خرید عروسی ابتدا سراغ خرید آینه و شمعدان می روند. نکته ای که لازم دانستیم در این مطلب به آن اشاره ای داشته باشیم بحث تناسب اندازه آینه و شمعدان با منزل عروس و داماد می باشد. نکته دیگر توجه به کاربرد آینه و شمعدان است. هر کسی متناسب با سلیقه خود از آینه و شمعدان در جای خاصی از منزل استفاده می کند. اگر شما نیز جزو ان دسته از افرادی هستید که از آینه استفاده می کنند ولی شمعدان را در کمد می گذارند و فقط سالی یک بار آن هم در عید نوروز برای سفره هفت سین از آن استفاده می کنند پیشنهاد می کنیم هزینه زیادی برای خرید آینه و شمعدان نکنید. ولی چنانچه قصد دارید از آن در بهترین جای منزل استفاده کنید و در عین حال مشکلی از نظر هزینه ندارید می توانید به سراغ خرید آینه و شمعدان هایی با جنس نقره یا برنز بروید.

خرید سرویس طلای عروس

پیشنهاد ما به عروس خانم هایی که نمی خواهند هزینه زیادی صرف خرید طلای عروسی نمایند و یا عروس خانم هایی که تمایل دارندسرویس خاص و متفاوت و در عین حال تکی داشته باشند که نمونه آن را هیچ کس در هیچ کجای دنیا نداشته باشد این است که گردنبند، انگشتر و دستبند را جداگانه خریداری نمایید و با سلیقه خود ست کنید. سرویسی که به عنوان سرویس طلای عروس خریداری می کنید بایستی ظرافت خاصی داشته باشد. البته اگر جثه بزرگی دارید می توانید جواهراتی که نگین های درشت تری دارند را نیز انتخاب کنید. نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید تناسب بلندی گوشواره با توجه به  فرم گردن و یقه لباس عروس می باشد.

منبع : لیست خرید عروسی 


97/1/9
9:45 ص

نکات مهم انتخاب دسته گل عروس

دسته گل عروس یکی از تزئینات و می شود گفت یکی از ملزومات مراسم عروسی است. برای انتخاب دسته گل عروس بایستی نکاتی را رعایت کرد که یکی از موارد مهم آن توجه به اندازه دسته گل است. در مطلب قبلی به انتخاب نوع گل برای دسته گل عروس پرداختیم. در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی به اندازه مناسب دسته گل عروس بپردازیم.

اندازه دسته گل عروس

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب دسته گل عروس به آن توجه کرد، اندازه دسته گل است که این موضوع به جثه و اندام عروس خانم بستگی دارد.

اگر عروس خانم اندام ظریف و کوچکی دارد بهتر است دسته گل کوچکی نیز انتخاب کند. البته به این نکته توجه کنید که برای کوچک کردن دسته گل از تعداد گل هلا کم نشود که در نهایت باعث کاسته شدن از زیبایی و جذابیت دسته گل گردد. حفظ کوچکی و در عین حال زیبایی دسته گل به مهارت و سلیقه گل فروش بستگی دارد. اندازه دسته گل پیشنهادی 25/5 سانتی متر می باشد.

عروس خانم هایی که اندام درشتی دارند می توانند دسته گل بزرگ انتخاب کنند و اگر عروس خانم قد بلندی نیز داشته باشند می توانند از دسته گل های کشیده با حالت آبشاری استفاده کنند. این نوع دسته گل ها در دستان عروس خانم ها زیبایی خیره کننده ای خواهد داشت. اندازه دسته گل پیشنهادی 30/5 سانتی متر و نهایتا 38 سانتی متر می باشد. گل پائونیا کنار گل های دیگر می تواند گزینه مناسبی برای تزئین دسته گل عروس خانم های قد بلند باشد. به این نکته نیز توجه کنید که دسته گل عروس بایستی از دسته گل ساقدوش ها کمی بزرگتر باشد.

  • اگر تمایل دارید جلوی لباس شما به نسبت بقیه قسمت ها بیشتر به چشم بیاید پیشنهاد می کنیم دسته گل کوچک انتخاب کنید.
  • اگر دامن لباس شما ساده است مدلی آبشاری انتخاب کنید.

گل های پرکاربرد در تزئین دسته گل عروس

گل رز : این گل به دلیل زیبایی و رنگ های متنوعی که دارد جزو پر طرفدارترین گل ها در تزئین دسته گل عروس محسوب می شود. این گل عشق، دوست داشتن و لطافت را در ذهن بیننده تداعی می کند.

گل ادریسی : این گل جزو گل های درشت است که می تواند برای تزئین دسته گل عروس بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. درضمن قیمت مناسب و رنگ های مختلف ( سفید، صورتی، آبی و ..) این گل یکی از دلایل استفاده زیاد از این گل در تزئین دسته گل عروس می باشد. این گل دارای رنگ های مختلف درشت پرکاربردش کرده است. گل برگ های زیاد و درشت آن برای دسته گل های بزرگ مناسب است.

گل یاسمن : گل یاسمن نیز جزو گل های پرطرفدار در تزئین دسته گل عروس می باشد و معمولا به دلیل اندازه کوچک و ظریف بودن این گل، برای پر کردن فضاهای خالی دسته گلی که با گل های بزرگ تزئین شده استفاده می شود.

گل لیلیوم : این گل جزو گل های گران قیمت محسوب می شود و بیشتر نیز برای تزئین ماشین عروس به کار می رود و برخی نیز برای تزئین دسته گل عروس از انواع گل های لیلیوم استفاده می کنند. نکته مهم در رابطه با این گل این است که نوع هلندی این گل نسبت به انواع دیگر آن در برابر گرما و بی آبی مقاوم تر است بنابراین سعی کنید در تزئین دسته گل از این نوع گل استفاده کنید.

در ادامه عکس تعدادی دسته گل عروس را جهت گرفتن ایده قرار می دهیم…

منبع : اندازه مناسب دسته گل عروس


97/1/8
9:21 ص

انتخاب متن کارت عروسی

یکی از آخرین مراحل خرید و آماده سازی مراسم عروسی تهیه کارت دعوت عروسی و رساندن آن به دست مهمانان است. با این حال انتخاب کارت عروسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با انتخاب یک کارت عروسی زیبا و شکیل با یک متن خاص، مهمانان شما متوجه خواهند شد که قرار است به یک جشن باشکوه و خاص دعوت شوند. به همین دلیل سعی کرده ایم در این مطلب ابتدا به نکات مهم در رابطه با انتخاب کارت عروسی بپردازیم و در انتها بهترین و خاص ترین متن های کارت عروسی را قرار می دهیم.

  • یکی از نکات مهم در انتخاب کارت عروسی،  انتخاب کارت با توجه به هزینه و بودجه ای است که تصمیم دارید برای کارت عروسیتان اختصاص دهید. چنانچه در ابتدا میزان بودجه اختصاصی خود را مشخص نکنید مطمئنا هنگام انتخاب به دلیل تنوع بالای کارت های عروسی در بازار، سردرگم خواهید شد.
  • پس از مشخص کردن بودجه ای که قرار است صرف خرید کارت عروسی کنید بایستی به انتخاب طرح و رنگ کارت عروسی بپردازید و تصمیم بگیرید که کارت عروسی فانتزی، کلاسیک و یا مدرن انتخاب کنید. انتخاب طرح کاملا به سلیقه عروس و داماد بستگی دارد و تکنولوژی برش لیزری امکان تهیه کارت های متنوع را امکان پذیر کرده است.
  • از آن جا که بیشتر وسایل عروس به رنگ سفید، کرم و یا نباتی است بنابراین بیشتر عروس خانم ها ترجیح می دهند کارت عروسیشان را نیز از بین یکی از این سه رنگ انتخاب نمایند. البته می توانید از رنگ های دیگر نیز کنار این رنگ ها استفاده کنید فقط دقت داشته باشید که استفاده از رنگ های بسیار تند و جیغ جلوه ی خوبی نخواهد داشت. چنانچه کارت عروسی شما کرم، سفید و نباتی است می توانید از روبان هایی با رنگ های مخالف کارت استفاده کنید.

متن کارت عروسی

خانه ای میسازیم در بلندای بهار..
بر درخت احساس، روی گلبرگ گل یاسی که از آن عشق خدا می روید..
ز احساس گل سرخ مدد میگیریم و دل کوچکمان خشنود ز دیدار شما میگردد.

***

یک نفر آمده دنیای مرا سبز کند

خواب و بیداری و رویای مرا سبز کند

و به یمن نفس سبز و اهورایی عشق

از سرا تا به ثریای مرا سبز کند

***

در پرتو مهر یزدان پاک

در انتظاریم

با گل وجود خود، محفل آرای سرور ما باشید…

***

قلبم به هوا? تو ت?طم دارد
با خ?زش موجها تفاهم دارد
بگذار بگو?ند که عاشق کور است
د?وانه چکار به حرف مردم دارد

***

هرکه فرهاد شود در ره عشق
همه کس در نظرش شیرین است
تهمت کفر به عاشق نزنید
عاشقی پاکترین آیین است

***

در این بهار سبز
بهار زندگیمان را شکوفه خواهیم زد
طراوت هر میهمان مهربان
سرور اهوراییمان را دلاویز میکند

***

در تلاطم زندگی شروع هر عشق امیدی دیگر است
در این برترین عشق که پیوندیست استوار
تو ای دوست در کنار ما باش

***

از دورترین فاصله ها به هم رسیدیم و تا اوج بودن با همیم

بهای عشق چیست به جز عشق

به هم رسیدن یعنی آغاز

باهم ماندن یعنی زندگی

زندگی با عشق یعنی کامیابی

پایان هر رفتن رسیدن است

و ما اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که آغاز یک رفتن است

در این آغاز همسفر ما باشید

***

اى عشق مدد کن که به سامان برسیم
چون مزرعه تشنه به پایان برسیم
یـــا من برســــم بــه یـــار یا یــــار به مـن
یا هــر دو بمیریم و به پایان برسیم

***

در اوج یقین اگر چه تردیدی هست

در هر قفسی کلید امیدی هست

چشمک زدن ستاره در شب، یعنی

توی چمدان ماه خورشیدی هست

***

ای نگاهت نخی از مخمل و از ابریشم

چند وقت است که هر شب به تو می اندیشم

به نفس های تو در سایه سنگین سکوت

به سخن های تو با لهجه شیرین سکوت

***

دلمان می خواهد با نسیم سحری

شاخه ای از گل یاس

بوته ای از گل مریم

بغلی از گل سرخ

همه را دسته کنیم

برگیریم و بسازیم سبدی از پر طاووس سپید

تا دهیم مژده بر آنان که در این بزم به ما پیوندند

***

امشب غم دیروز و پریروز و فلان سال و فلان حال و فلان مال که بر باد فنا رفت نخـــــور
به خدا حسرت دیروز عذاب است ; مردم شهر به هوشید؟
هر چه دارید و ندارید بپوشید و برقصید و بخندید که امشب سر هر کوچه خداهست…

***

یادتونه بچه بودیم می‌گفتین

ان شاءالله  خوشبخت بشین…؟

حالا دعاتون مستجاب شد

***

حوا اوره‌یین پای سوناراق آدم ایناندی

         چوخ ساده یاشام فلسفه‌سی بوردا یاراندی

 بیز باشلامیشیق عشق یولون سئوگیلی دوستلار

   گلسز یولوموز نورلودو خاطیرده قالاندی

بوسئوینجلی گونوموزده

بوتون یولداشلاریمیزی

گوزله ییریک

***

آلین یازیسی تانیشدیردی بیزی

چوخ سئویریک بیربیریمیزی

داغلار گیرسه آرامیزا

آییرانماز ایکیمیزی

بکله بیریک سیزلری

اونوتمایین بیزلری

بو سوئینجلی گونوموزه

گوزله ییریک هامینیزی

منبع : متن کارت عروسی 


97/1/7
10:30 ص

معیار انتخاب تور عروس

در انتخاب مدل تور باید به دو نکته توجه داشت : 1- مدل صورت 2 – مدل مو ( شنیون )

به عروس خانم هایی که صورت کشیده ای دارند پیشنهاد می کنیم استفاده از تور آبشاری می باشد. آن هایی که فرم صورت مربعی شکل دارند بهتر است تورهای بلند انتخاب کنند و بدترین انتخاب برای این افراد انتخاب تورهای کوتاه می باشد. بهترین انتخاب برای عروس خانم هایی که فرم صورتشان گرد است، تورهایی می باشد که دو طرف صورتشان را در بر بگیرد و اما متناسب ترین فرم صورتمختص افرادی است که صورت بیضی شکل دارند، این افراد هر مدل توری که بخواهند می توانند انتخاب کنند و از این جهت هیچ گونه محدودیتی برایشان وجود ندارد. عروس خانم های چاق نیز بهتر است از تور عروسی یک لایه، با پهنای باریک استفاده کنند. خانم‌های قد بلند بایستی از تورهای بلند و پرچین استفاده نمایند، اما برای خانم‌های قد کوتاه قطعا تورهای عروسی که تا کمر یا بالاتر از کمر هستند بهتر خواهد بود. خانم هایی که بالاتنه بزرگی دارند، بایستی از تور بلند استفاده کنند تا بالاتنه آن ها باریک تر به نظر برسد. افرادی که پایین تنه بزرگی دارند بهتر است توری انتخاب کنند که تا پایین شانه، آرنج و یا کمر ادامه داشته باشد.

عروس خانم هایی که موهای کوتاهی دارند بهتر است توری انتخاب کنند که جلوی صورتشان وصل شود و اگر موهای بلندی دارید و می‌خواهید مدلی موهایتان بیشتر به چشم بیاید، تور بایستی پشت سرتان وصل شود.

اگر توری که انتخاب می کنید بلند، سنگین و چند طبقه است. بایستی شینیون گوجه‌ای سبک انتخاب کنید تا سنگینی تور و شنیون سرتان را اذیت نکند.

” بهتر است تورهای عروسی پهن از جلوی سر و تورهای عروسی که جمع نشده‌اند در پشت سر وصل شوند. “

قیمت تور عروس

ارزان ترین تورها، انواع ساده آن است که هیچ کار دستی روی آن ها انجام نشده است. تورهای گران قیمت نیز آن هایی هستند که یا کار دست زیادی برده اند یا بلند و یا از جنس گیپور هستند. معمولا مزون ها تورهای بلند را اجاره نمی دهند و اگر تمایل به تورهای بلند و کار شده دارید بایستی آن ها را بخرید.

نکات مهم در انتخاب تور عروس

  • اگر در قسمتی از بدنتان مشکلی وجود دارد که تمایل دارید در مراسم عروسی کمتر به چشم بیاید انتخاب تور مناسب کمک بزرگی به شما خواهد کرد. مثلا عروس خانم هایی که کمر پهنی دارند بهتر است توری انتخاب کنند که روی کمر را بپوشاند و روی باسن قطع شود تا به این ترتیب نگاه مهمانان به کمر معطوف نشود.
  • چنانچه قرار است مراسم عروسی شما در یک تالار یا سالن بزرگ برگزار شود می توانید تور بلند انتخاب کنید ولی اگر فضای کمی برای برگزاری مراسم در اختیار دارید بدترین گزینه برای شما انتخاب طور بلند خواهد بود.
  • در انتخاب رنگ تور نیز باید به هماهنگی آن با رنگ لباس عروستان توجه کنید. تورهایی با رنگ های مختلف ( سفید، کرم، نباتی، طلایی ) و با دو حالت براق و مات در بازار موجود می باشد.
  • سعی کنید قبل از خرید تور عروسی، چند مدل مختلف را در مزون امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک مناسب تر است و با لباستان هماهنگی بیشتری دارد.
  • اگر نگران این هستید که ممکن است پس از سال ها که به عکس هایتان نگاه می کنید مدل تور یا لباس عروستان از مد افتاده باشد لازم به ذکر است که معمولا تورهای ظریف و کم آهار انتخاب بهتری هستند و از مد نمی افتند.
  • تورهای حبابی که به مدل پفی هم معروف هستند، به جای آویزان بودن ،چین دار هستند و می‌توانند سر و صورت را بپوشانند و ظاهری تاثیر گذار به شما ببخشند البته لازم به ذکر است که این مدل تورها بسیار کوتاه هستند.

در ادامه می توانید عکس تعدادی تور عروس را مشاهده نمایید…

منبع : انتخاب تور عروس


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
کارت عروسی , انتخاب متن کارت عروسی , انتخاب رنگ کارت , انتخاب طر ، کت و شلوار داماد , انتخاب کت و شلوار , نکات مهم انتخاب کت و شلوا ، کفش دامادی , خرید کفش دامادی , مدل کفش دامادی , هزینه کفش دامادی ، کیک عروسی , انتخاب کیک عروسی , هزینه کیک عروسی , انتخاب شکل کیک ، آینه و شمعدان , خرید آینه و شمعدان , آینه و شمعدان عروس ، انتخاب آتلیه عروس , آتلیه عروسی , آتلیه عروس حرفه ای ، انتخاب آتلیه عروسی , آتلیه عروسی , آتلیه عروسی حرفه ای ، انتخاب تاج عروس , تاج عروس , مدل های تاج عروس ، انتخاب تور عروس , تور عروس , راهنمای انتخاب تور عروس , مدل تور ع ، انتخاب کفش عروس , کفش عروس , راهنمای انتخاب کفش عروس , مدل کفش ع ، انگشتر نشان , حلقه ازدواج , تفاوت حلقه و نشان , معیار انتخاب حلق ، انگشتر نشان , حلقه ازدواج , خرید انگشتر نشان , معیار انتخاب انگش ، تالار عروسی , تالار عروسی زیبا , ویژگی تالار مناسب , هزینه تالار ، خرید جهیزیه عروسی , لیست خرید جهیزیه , خرید جهیزیه ، خرید ساعت عروسی , ساعت عروس و داماد , هزینه ساعت عروس و داماد , ، خرید عروسی , لیست خرید عروسی , خرید وسایل عروس و داماد ، دسته گل عروس , دسته گل , اندازه دسته گل , نکات مهم دسته گل ، دسته گل عروسی , گل عروسی , مدل گل عروسی ، ساقدوش عروس , ساقدوش داماد , رنگ لباس ساقدوش , انتخاب لباس ساقدو ، سفره عقد, وسایل سفره عقد , تزیین سفره عقد ، طلای عروسی , ویژگی طلای عروسی , رنگ طلای عروس , قیمت سرویس عروس ، عکس عروسی , ایده های خلاقانه عکس عروسی , ژست های عروس و داماد , ، کفش عروسی , مدل کفش عروس , انتخاب کفش عروس ، لباس عروس شیک , لباس عروس , لباس عروس زیبا , معیار انتخاب لباس ع ، لباس نامزدی , لباس نامزدی شیک , انتخاب لباس نامزدی زیبا , رنگ لب ، مراسم حنابندان , حنابندان , برگزاری مراسم حنابندان , لباس حنابند ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ